Reklama na Internetu může být levná, rychlá, efektivní. Stejně jako vysokooktanové palivo ve vašem voze. Vše platí pouze za dodržení správných podmínek.

Většina produktů má silnější a slabší sezónu během roku. Prodej produktů však zpravidla nikdy neklesá na nulu, a hledání informací k budoucímu nákupu zákazníci realizují tak během sezóny, stejně tak i mimo ní. I v létě jsou lidé, kteří si chtějí koupit lyže, nebo plánují jejich nákup.  Toho se dá „lišácky“ využít, protože dnešní forma internetové reklamy nenabízí pouze platbu za zobrazení, ale i platbu za klik. Do většiny typů reklamy se nevyplatí investovat stejný objem financí během celého roku, protože podle sezóny může mít rozdílný efekt. Do „kliku“ – PPC – ano.

Klik totiž nevznikne sám. Je zrcadlením touhy zákazníka po daném produktu. Jinými slovy, zákazník zbytečně na reklamu neklikne, pokud jej nezajímá. Nicméně, zobrazující se reklamy podvědomě působí jako priming. Zakódují se do myslí návštěvníků a když přijde kupní sezona, vzpomenou si na ní. Stylem PPC se však vyplatí inzerovat celý rok, protože snížený zájem o produkt znamená méně kliknutí na reklamní odkaz a tím i nižší náklady. Řečeno jednoduše, náklady se přirozeně přizpůsobí tomu, jaká je na trhu po daném zboží poptávka.

Pay Per Click (PPC) - Platba za klinkutí

Platba za kliknutí (PPC z anglického pay per click) patří mezi nástroje internetové reklamy. Princip PPC spočívá v tom, že inzerent neplatí za každé zobrazení reklamy, platí až ve chvíli, kdy na reklamu někdo klikl. Výhodou PPC reklamy je její plánovatelnost a měřitelnost. Wikipedie PPC

Wikipedie
Platba za klinkutí - definice

Plánujete reklamní kampaň na internetu?