Sociální marketing
Smyslem sociálního marketingu je kontinuální spojování obchodního partnera s klientem nepřetržitou interakcí nebo konverzací. Tu v dnešním světě nabízejí sociální média.Sociální marketing je odvětví marketingu, které nejvíc rozumí klientům. Umožňuje tak dokonaleji vytipovat a definovat cílovou skupinu. Místo masového jednotného oslovení nabízí trefné použití několika menších variant oslovení najednou. Celá věc přináší oblíbený bonus – obyčejně je velmi levná a dlouhodobá.
Nezapojování sociálních sítí do struktur kampaní v současnosti neznamená pouze alternativu kampaně. Představuje riziko, či smrt projektu. Sociální sítí tak může být mateřské centrum, škola, klub rybářů či modelářů, ale třeba i kolegové v práci a podobně. Nejstarším sociálním prostorem je tržnice či hospoda, k těm nejmladším patří internet a mobilní sítě. Nejpřirozenějším prostorem je rodina. Typickou pro všechny je touha vzájemného sdílení a komunikace. Proč? Je to jejich smysl života!
Reálný prostor
Internet
Sociální sítě nějsou jenom Facebook
Termín sociálního marketingu se stal fenoménem posledních několika let. Zejména s nástupem sociálních sítí na internetu, konkrétně Facebooku. Ačkoli se Facebook zaměňuje za tento pojem, představuje pouze zlomek toho, co tvoří sociální, čili společenský, svět.
Pestrý a uspořádaný je sociální prostor na internetu. Je tvořen asi dvaceti nejsilnějšími sociálními sítěmi (Facebook, Badoo, Hi5 a podobně), doplněn diskusními fóry a chaty, a v neposlední řadě elektronickými deníky nazývanými blogy.